reede, 20. aprill 2012

Plaanist teostuseks

Soov Ladina-Ameerikasse minna oli mõtetes juba mõnda aega. Ehk siis täpsemalt kohe, kui Austraaliast tagasi tulime, oli minul selge siht järgmine pikem reis just sinna teha. Marko käis 2002. aasta kevadel Tšiilis ja reisilt saadud elamused olid nii vahvad, et rääkis samuti sinna kanti tagasi minekust. Ideaalis oleksime muidugi tahtnud kaks-kolm kuud seljakotiga Ladina-Ameerika riikides ringi reisida. Aga töö, pooleli olev kool ja rahalised võimalused seekord seda veel ei võimaldanud.  Konkreetselt Argentiina kasuks otsustasime lennupiletite sooduspakkumise järgi. Lennupiletid ostsime 31.mail 2011, kui Estravel pakkus nelja päeva jooksul Lufthansa sooduspileteid just Lõuna-Ameerikasse. Aega mõelda oli vähe ja pilet tuli välja osta kohe. Ma sõna otseses mõttes hüppasin rõõmust keset tänavat kui reisibüroost välja tulime :) Sugulastele reisiplaanidest väga vara ei rääkinud, kuna meie tihe reisimine ilmselgelt ületab osade inimeste taluvusläve.
Järgnes mitmete blogide ja Argentiinast kirjutavate reisiraamatute lugemine, mille järel sai ise kokku pandud ringreisiplaan. Kõige rohkem saime abi juhuslikult leitud blogist: http://argentiina2008.blogspot.com/  Mis oli väga detailne ja informatiivne ning tänu sellele saime aimu, kui palju ühes või teises piirkonnas aega kulub. Samuti sai meie piibliks netist tellitud Rough Guide „Argentina“ reisiraamat (väljaandmise aeg: oktoober 2010). Järgnev blogi on ka üsna detailne igasuguse reisiinformatsiooni osas juhuks, kui keegi hakkab tulevikus sinna reisima  ja internetiavarustest blogi leiab. Ehk on kellelgi sellest veel abi.

12. märts reisimine sihtkohta
Sooduspakkumisega lend algas Helsingist. Helsingisse läksime laevaga, sadamast linnaliinibussiga (15A) raudteejaama ning sealt omakorda bussiga (buss nr 615, sõidab u 40 minutit, maksab 6 eurot) lennujaama. Helsingist Frankfurti sõitis uus ja mugav Lufthansa lennuk. Pardal anti kerge snäkk – pitsalõik ja tasuta joogid J Frankfurdis oli meil reisiplaani järgi ümberistumiseks aega ainult natuke üle tunni. Õnneks Helsingi lend jõudis tugeva taganttuule tõttu varem kohale ning pani meid samasse terminali maha, kust väljus lennuk Buenos Airesesse.
Buenos Airesesse lendas suhteliselt uus Lufthansa Boing 747-400. Jalaruumi oli piisavalt, igal istmel oli oma telekaekraan (filme oli küll vähe, aga viimase aja kinohitid olid olemas; mänge ei olnud üldse), söök oli korralik ja juua anti niipalju kui küsisid. Söögiks oli krevetisalat, tai stiilis küpsetatud kana (või pasta polognese), kook ja juust. Sõime ära õhtusöögi, vaatasime ühte filmi ja üritasime magama jääda. Väga hästi küll ei maganud, aga umbes 5 tundi õnnestus ikka magada. Hommikusöögiks oli ahjukartulite ja viineritega omlett, kukkel, moos, või ning jogurt. Lend kestis 13,5 tundi.